Soron Roleplay

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention.


5 plaatsers

    Vechtsysteem

    avatar
    Predian


    Aantal berichten : 25
    Registratiedatum : 23-04-15

    Vechtsysteem Empty Vechtsysteem

    Bericht van Predian do apr 23, 2015 10:13 pm

    Voor Soron RPG is een nieuw vechtsysteem ontwikkeld, gebaseerd uit het Extreme Style (ES) van de Star Wars Roleplay. Het systeem is zo aangepast dat er op realisme wordt gelet, terwijl het nog goed hanteerbaar en makkelijk te leren is.

    Tijdens een roleplay-scène waarbij er niet gevochten wordt, maakt het weinig uit hoeveel acties je per zin gebruikt. Je kan één woord gebruiken: * Knikt. * Of je kan een hele zin uittypen: * Ik knik naar de man voor mijzelf, wanneer hij om een bevestiging vraagt. * De roleplay wordt niet aangetast aan hoe jij je zinnen maakt.

    Wanneer je in een conflictsituatie verkeert, is het verplicht om 5+ woorden per zin te gebruiken. Dit betekent dat je alle acties vanaf dat moment met 7 of meer woorden per zin uit moet typen. Voorbeelden van zulke acties zijn lopen: * Ik stap direct naar de man recht tegenover mij. * Of jezelf van de situatie af verplaatsen: * Ik wend me langzamerhand naar achteren toe. *

    Om iemand in een conflictsituatie dus succesvol aan te vallen, gebruik je ook 5+ woorden per zin. Een voorbeeld van een succesvolle aanval is dit:

    * Ik neem het zwaard wat in mijn schede zit voor me beet. *
    * Ik stap naar de man toe, die mij bedreigt. *

    * Vervolgens hak ik het zwaard naar zijn nek. *
    * Het zwaard raakt de nek met een grote kracht. *
    * Het zwaard wordt door de nek heen gebracht. *
    * Ik laat hem onthoofd worden, als hij dood neerzakt. *

    Zoals je leest moet je vóórdat je een aanvallende actie maakt, jouw wapen beetnemen. Dit moet minimaal met één zin, en dus 5 woorden gebeuren. Vervolgens is het van belang dat je aangeeft om te lopen naar degene die jij gaat aanvallen. Dit gebeurt ook met één zin, dus 5 woorden. (Tevens klik je een vakje wat rondom de persoon zit die je gaat aanvallen, dit voor extra duidelijkheid!)

    Om iemand in een aanvalsactie met succes te doden, gebruik je 4 zinnen met elk minimaal 5 woorden. Een voorbeeld hiervan is gegeven, namelijk onthoofden. Er zijn veel verschillende manieren om iemand te doden, bijvoorbeeld om iemand in zijn hart te steken. Ook dit moet met 4 zinnen gebeuren.

    Om jezelf te verdedigen tegen zo'n aanval, gebruik je ook 5+ woorden per zin. Je hoeft voor een verdedigingsactie maar één zin te gebruiken. Een voorbeeld:

    X: * Ik hak mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik breng mijn zwaard er dan defensief tegenaan. *
    X: * Ik raak de nek volop met mijn zwaard. *

    De aanval is nu succesvol geblokkeerd, jouw actie kwam vóór de zijne! Als je geraakt bent, is er nog een manier om jezelf te verdedigen. Een voorbeeld:

    X: * Ik hak mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    X: * Ik raak de nek volop met mijn zwaard. *
    Y: * Ik houd er een snijwond van over in mijn nek. *
    X: * Het zwaard wordt door de nek gebracht. *

    De aanval is nu succesvol gestopt, de derde zin van 'X' kwam ná de stop zin van 'Y' en is dus niet meer geldig. Houd er wel rekening mee dat jouw character vanaf nu een snijwond in zijn nek draagt gedurende de roleplay-scène! Een ander voorbeeld:

    X: * Ik hak mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    X: * Ik raak de nek volop met mijn zwaard. *
    X: * Het zwaard wordt door de nek gebracht. *
    Y: * Ik houd er een vleeswond van over in mijn nek. *
    X: * Ik onthoofd hem direct met de aanval. *

    De aanval is nu succesvol gestopt, de vierde zin van 'X' kwam ná de stop zin van 'Y' en is dus niet meer geldig. Houd er wel rekening mee dat jouw character vanaf nu een hevige vleeswond in zijn nek draagt gedurende de roleplay-scène!

    Het is ook mogelijk om iemand zijn ledematen te amputeren in een conflictsituatie. Hierbij gebruik je 3 zinnen in je actie. Een voorbeeld:

    * Ik hak met mijn zwaard naar zijn bovenbeen. *
    * Ik raak het bovenbeen dan met mijn zwaard. *
    * Het onderbeen wordt van zijn lichaam verwijderd. *

    Je hebt nu succesvol iemand zijn ledemaat verwijderd. Dit kan dus ook met handen, voeten en armen! Om jezelf te verdedigen tegen zo'n aanval, gebruik je dezelfde methode die net uitgelegd is. Let op dat je nu na 3 zinnen al een ledemaat verloren hebt, en je daarna de aanval dus niet meer kan stoppen!

    Als jij en je tegenstander elkaar aanvallen bij hetzelfde lichaamsdeel, dan ontstaat er een clash, jullie wapens botsen tegen elkaar op. Een voorbeeld:

    X: * Ik hak met mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik sla met mijn zwaard naar je hals toe. *
    Y: * Ik druk de clash van ons weg, verwijderend. *

    Wanneer jullie twee je in een clash bevinden, moet één van de twee de clash verwijderen, zoals aangegeven. Zolang de clash niet verwijderd is, kan je dus ook niet met dat wapen aanvallen! Wel is het mogelijk om op andere manieren aan te vallen in een clash. Bijvoorbeeld:

    X: * Ik hak met mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik sla met mijn zwaard naar je hals toe. *
    Y: * Ik trap je in je maag met een trap. *
    Y: * Ik raak je maag met de harde trap. *
    Y: * Je wordt naar achteren gedrukt door de trap. *

    Hier wordt een combinatie gemaakt van aanvallen, en het verwijderen van de wapen clash. Omdat 'X' naar achteren wordt gedrukt door de aanval van 'Y' wordt de clash ook automatisch verwijderd. Het is tevens mogelijk om met een eventueel tweede wapen aan te vallen, terwijl je andere wapen in een clash zit. Een voorbeeld:

    X: * Ik hak met mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik sla met mijn zwaard naar je hals toe. *
    Y: * Met mijn andere zwaard steek ik naar je been. *
    Y: * Ik raak je been met een steekaanval. *
    Y: * Je onderbeen wordt losgemaakt en valt eraf. *

    Voor 'X' om de aanval te blokkeren met zijn wapen, moet hij éérst de wapen clash verwijderen. Al wilt hij de aanval stoppen als hij al geraakt is, hoeft hij de clash echter níét voorafgaand te verwijderen. Voorbeelden:

    X: * Ik hak met mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik sla met mijn zwaard naar je hals toe. *
    Y: * Met mijn andere zwaard steek ik naar je been. *
    X: * Ik druk de clash van ons beide weg, verwijderend. *
    X: * Dan blokkeer ik de aanval naar mijn been. *
    Y: * Ik raak je been met een steekaanval. *

    X: * Ik hak met mijn zwaard naar jouw nek toe. *
    Y: * Ik sla met mijn zwaard naar je hals toe. *
    Y: * Met mijn andere zwaard steek ik naar je been. *
    Y: * Ik raak je been met een steekaanval.
    X: * Ik houd een steekwond in mijn been over. *
    Y: * Je onderbeen wordt losgemaakt, en valt eraf. *

    In beide gevallen heeft 'X' zich succesvol verdedigd tegen de aanvallen van 'Y'.

    Aanvallen van een afstand gaan een tikje anders. Hiervoor heb je een extra zin nodig, bijvoorbeeld het richten op een vijand of een '' naar toe gaan '' zin.

    X: * Ik richt de pijl die op de pees van de boog lag op jouw arm. *
    X: * De pijl vuur ik naar jouw arm toe. *
    X: * De pijlenpunt komt door het vlees van jouw arm. *

    Een andere manier is, dit wordt vaak toegepast bij magie:

    X: * Maakt een (magie aanval). *
    X: * Stuurt de magie aanval op jou af. *
    X: * De magie aanval raakt je. *

    Het blokkeren van aanvallen van een afstand doe je tussen de eerste en de derde zin in het algemeen. De ranged attacks zijn gewoon te vergelijken met ES in dit geval.

    Range boog: 7
    Range kruisboog: 8
    Range speer : 5
    Range werpmes: 3
    Range katapult(groot): 14
    Range slinger: 6


    Laatst aangepast door Predian op vr mei 01, 2015 11:38 am; in totaal 2 keer bewerkt
    ColonelSanders
    ColonelSanders


    Aantal berichten : 13
    Registratiedatum : 23-04-15

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van ColonelSanders do apr 23, 2015 10:18 pm

    haha je bent echt een baller als je dit helemaal gelezen hebt
    avatar
    BelgJarit


    Aantal berichten : 8
    Registratiedatum : 23-04-15

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van BelgJarit do apr 23, 2015 11:42 pm

    Range boog: 7
    Range kruisboog: 8
    Range speer : 5
    Range werpmes: 3
    Range katapult(groot): 14
    Range slinger: 6
    The_White_Dwarf
    The_White_Dwarf


    Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 23-04-15
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Valburg

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van The_White_Dwarf vr apr 24, 2015 12:18 pm

    how about no? Shocked maak er dan 5;5 van 7;7 creërt onnodige woorden...
    avatar
    Predian


    Aantal berichten : 25
    Registratiedatum : 23-04-15

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van Predian vr apr 24, 2015 8:20 pm

    white dwarf, heb je de uitleg gemist? ik zie alleen uitgebreide zinnen, niet zinnen met onnodige woorden
    Dolls
    Dolls


    Aantal berichten : 3
    Registratiedatum : 27-04-15

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van Dolls di apr 28, 2015 7:19 pm

    Predian schreef:white dwarf, heb je de uitleg gemist? ik zie alleen uitgebreide zinnen, niet zinnen met onnodige woorden

    "* Ik neem het zwaard wat in mijn schede zit voor me beet. *"

    Ik vind persoonlijk de toevoeging van "wat in mijn schede zit" onnodig en niet erg relevant aan de voorafgaande actie..
    avatar
    Predian


    Aantal berichten : 25
    Registratiedatum : 23-04-15

    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van Predian wo apr 29, 2015 4:46 pm

    je kan twee zwaarden hebben

    Gesponsorde inhoud


    Vechtsysteem Empty Re: Vechtsysteem

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 9:42 pm